غلامحسین ملک عراقی
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

سال 1304، در کوچه سیف الملک در حوالی دروازه شمیران بدنیا آمده است در هفت سالگی به مکتب خانه رفته و پس از آن در دبستان ادب تا کلاس ششم ابتدائی به تحصیل ادامه داد چون علاقه ای به درس خواندن نداشت و از طرفی وضع مالی خانواده اش خوب نبود تحصیل را رها کرد تا به پدرش کمک کند.

در سالهای 1321 تا 1322 در کارخانه ریسندگی صنیع الدوله به کار مشغول می شود. در سالهای 1325 تا 1327 به خدمت نظام وظیفه می رود و در سال 1328 در کارخانه مهمات سازی ارتش شروع به کار میکند. جریانهای سیاسی سالهای 1330 به بعد او را به سوی مسائل روز می کشاند. او از کودکی به عکاسی علاقه ای وافر داشت و در دوره آزادی مطبوعات با یک دوربین عکاسی که با کمک یکی از دوستانش به مبلغ 300 تومان خرید برای روزنامه ها عکاسی می کرد. وقوع کودتای 28 مرداد 1332 روند فعالیت مطبوعات را دگرگون می کند او در همین ایام از هر دو کار در کارخانه مهمات سازی  و کار در روزنامه ها محروم می گردد. چون سابقه و تجربه بیشتری در عکاسی داشت با راهنمایی "اسماعیل زرافشان" و شادروان "پرتو" مدیر عکاسی اوفا، مدتی در لابراتوار رنگی آگفا کار می کند، در این ایام چیزهای تازه در زمینه هنر عکاسی و ظرایف چاپ در لابراتوار یاد می گیرد.

بعد از این ایام به استخدام شرکت نفت ایران و ایتالیا در می آید این همکاری تا سال 1328 که دفتر شرکت از تهران به آبادان منتقل می شود ادامه می یابد از آن پس با مجله امید ایران، سپید و سیاه، روشنفکر، اطلاعات هفتگی، فردوسی و مجله تلاش همکاری می نماید. غلامحسین ملک عراقی غیر از مطبوعات تمام سالهای 1343 تا 1362 عکاس مخصوص هواپیمایی ملی ایران بود و می توان گفت همه یا بیشتر عکسهایی که در این سالها در مجله هما نشریه سازمان هواپیمایی ملی ایران چاپ شده عکسهایی هستند که بوسیله ملک عراقی تهیه شده اند.

مدت 5 سال با روابط عمومی شهرداری تهران از مراسم ها و پارکها و خیابانهای تهران عکس برداری کرده که در این باره چندین جلد کتاب چاپ گردیده است.

ملک عراقی از سال 1359 تاکنون نیز بطور چشمگیر و مستمر در تهیه گزارشات علمی، فرهنگی، خبری و ورزشی با گروه گزارش مجله دانستنیها همکاری نزدیک دارد.

ملک عراقی تاکنون بیش از 30000 قطعه عکس و اسلاید از مناظر طبیعی و بناها، مردم و رجال سرزمین ایران تهیه کرده است و اینک از یک آرشیو غنی و ارزنده نگهداری می کند. عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات و عضو افتخاری عکاسان ایران می باشد.

* با تشکر از جناب آقای غلامحسین ملک عراقی که این مطالب را در اختیار کمیته عکسهای تاریخی انجمن مجموعه داران ایران قرار دادند و سپاس از جناب "خانعلی" که زحمت تهیه این مطالب را کشیده اند.



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: