جنگ روانی حامد کرزی با رسانه های غربی
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

تشدید جنگ روانی حامد کرزی با

رسانه های غربی

خشم حامد کرزی 

حامد کرزی رئیس جمهور کشور عزیزمان افغانستان با اینکه خودش با حمایت مستقیم کشورهای غربی و جامعه جهانی به افغانستان آمد و رئیس جمهور شد و هنوز هم پول حکومت داری خودرا از کشورهای غربی می گیرد از انتقاد رسانه های غربی برعلیه دولت او وگزارشهای تلخ از فساد اداری به شدت عصبانی و خشمگین شده است. حامد کرزی با لحن شدید رسانه های غربی را به جنگ روانی علیه افغانستان و دامن زدن به بحرانها برای توجیه بهانه ای حضور کشورهای غربی به افغانستان متهم نمود.

این درحالیست که کارشناسان سخنان رئیس جمهور حامد کرزی را نوعی جنگ روانی برعلیه رسانه های مستقل و فرافگنی فسادها و بی کفایتهای دولت افغانستان می دانند.

به گزارش سایت بی بی سی حامد کرزی، رئیس جمهوری کشورمان افغانستان، گفته است که تحلیل‌هایی مبنی بر بدتر شدن وضعیت افغانستان پس از سال ۲۰۱۴، بخشی از جنگ روانی غرب علیه این کشور است.

آقای کرزی کشورهای غربی را متهم کرد که آنها برای ادامه حضور خود در افغانستان این گونه نگرانی‌ها را در تحلیل‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای مطرح می‌کنند.

رئیس جمهوری افغانستان این سخنان را در دیداری با شرکت کنندگان همایشی با عنوان "جرگه ملی صلح جوانان" روز پنجشنبه، ۱۵ سرطان/تیر اظهار کرد.

آقای کرزی افزود: "این یک جنگ روانی است با ما، ولی ما می‌فهمیم که این‌ها (غربی‌ها) چه می‌کنند. همین امروز صبح این ها تبلیغات می‌کردند که افغانستان بعد از ۲۰۱۴ بیچاره می‌شود و دچار مشکلات داخلی می‌شود. این برای این است که ما این ها را زود بیرون نکنیم، یعنی ما را زود بیرون نکنید که شما دچار خرابی نشوید."

مداخله در امور افغانستان

آقای کرزی همچنین گفت: "پاکستان زورش برسد، (در امور افغانستان) مداخله می کند، ما هم که زور ما برسد، (در امور پاکستان) مداخله می‌کنیم، ایران زورش برسد، مداخله می‌کند، ما هم زور ما برسد مداخله می‌کنیم."

حامد کرزی افزود: "آمریکا امروز زور دارد، (در امور افغانستان) مداخله می‌کند، ما هم زور ما برسد، می‌رویم در واشنگتن حکومت می‌سازیم، حکومتی دست نشانده، ما هم زور ما برسد در واشنگتن رئیس جمهوری می‌آوریم که تابع منافع افغانستان باشد، زور ما برسد در انتخابات شان مداخله می‌کنیم که یک دست نشانده خود را بیاوریم، مثلی که آنها کردند."

رئیس جمهوری افغانستان، در بخشی از سخنان خود گروههای جهادی و گروه طالبان را متهم کرد که در پی رقابت‌های گروهی خود زمینه ورود نیروهای خارجی به افغانستان را فراهم کردند.

دیدگاه حامد کرزی در باره عاملان جنگهای داخلی


حامد کرزی در این سخنرانی به صورت مشخص از جمعیت اسلامی، حزب اسلامی، جنبش ملی اسلامی و همچنین جناح‌های خلق و پرچم حزب دموکراتیک خلق و گروه طالبان به عنوان عاملان جنگ های داخلی و فراهم کننده ورود خارجی ها نام برد.


آقای کرزی گفت: "این خارجی‌ها را افغان عام نیاورده است. این خارجی‌ها را همین‌هایی که ادعای کلان اسلامی و وطن دوستی داشتند، آوردند."

شرکت کنندگان در همایش صلح جوانان، قطعنامه پایانی همایش خود را در حضور آقای کرزی خواندند.

ولی نویسندگان این قطعنامه با حضور "کوتاه مدت" نظامی آمریکا در افغانستان در چهارچوب "موافقتنامه امنیتی کوتاه‌مدت" ابراز موافقت کرده اند.

در این قطعنامه با ایجاد پایگاه نظامی دایمی آمریکا در افغانستان مخالفت شده است. همچنین در این قطعنامه تاکید شده که آمریکا باید تضمین کند از این پایگاه‌هایش علیه هیچ کشوری در منطقه حمله نظامی نشود؛ مگر این که موضوع مبارزه با تروریسم مطرح باشد و اصول بین‌المللی حفظ شده باشد و حکومت افغانستان هم موافقت کرده باشد.

بروز تنشهای تازه بین حامد کرزی و غربیها

اخیراً روابط میان آقای حامدکرزی و متحدان غربی او در سطح نسبتا خوب قرار داشت. اما حالا با انتقادهای تازه او از غربی‌ها، به نظر می رسد که دور دیگری از تنشها در روابط کابل و غرب آغاز شده است.

دو سال پیش در پی برگزاری انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری افغانستان، آقای کرزی برخی از متحدان غربی خود را متهم به دخالت در در انتخابات کرد و در مقابل مقامهای غربی او را متهم به سهل‌انگاری در مبارزه با فساد اداری در نهادهای دولتی افغانستان کردند. (پایان گزارش بی بی سی)

جناب حامد کرزی رئیس جمهور کشورمان معمولا در سخنرانیهای خود بی پرده و بی باک سخن می گوید و گاهی حتی سخنان او به تناقض و آشفتگی می رسد. چنانکه در همین سخنرانی جناب حامد کرزی تصریح کرده که اگر ما زور داشته باشیم در امور داخلی دیگران مداخله می کنیم در حالیکه یک رئیس جمهور و مقام رسمی کشور هیجگاه نباید به مداخله در امور دیگر کشورها اعتراف نماید. به نظر می رسد حامد کرزی دارای یک پالیسی و سیاست مشخصی در قبال غربیها و کشورهای همسایه نیست. این نقص اساسی در سیاست گذاری رئیس جمهور حامد کرزی مشکلات روز افزون افغانستان را صدچندان می کند.

مطالب خواندنی در دیگر وبلاگها در مورد حامد کرزی:

دوعکس دیدنی و معنی دار از باراک او باما و حامد کرزی

بازی کرزی در دقیقه نود!

حکایت تلخ حکومت حامد کرزی!



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: