تعریق در ورزش کوهنوردی
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

یا هرچه بیشتر عرق کنیم به این معنی است که کالری بیشتری سوزانده ایم؟
.
.


انجمن پزشکی کوهستان ایران: جواب در این مورد خیر است. میزان تعریق نشان دهنده این نیست که شما چقدر سخت و سنگین ورزش کرده اید. بدن ما از این طریق دمای بدن را کاهش میدهد. پس میزان تعریق بدن شما نشان دهنده این است که چقدر دمای بدنتان بالا رفته است. و باید در نظر گرفت که با بالارفتن دمای بدن کالری بیشتری نمیسوزانیم.
در حقیقت هرچه از تناسب اندام بهتری برخوردار باشید احتمال اینکه تعریق کمتری داشته باشید بیشتر است. هرچقدر بدنتان در شرایط بدنی بهتری باشد تمرینات سنگین تری لازم است تا دمای بدنتان را بالا ببرد و باعث تعریق شود.
البته اگر گرمتان است و بعد از ده دقیقه تمرین سرشارازعرق میشوید به این معنی نیست که از تناسب اندام برخوردار نیستید. افراد مختلف دارای تعداد متفاوتی از غدد تعریق هستند که برخی از مواقع باعث میشود حتی یک پیاده روی سریع تا صندوق پستی درب منزل هم انها را دچار تعریق کند. از طرف دیگر اگر شما تمرینات سنگین انجام میدهید و به سختی عرق میکنید احتمالا از تناسب اندام مناسبی برخوردارید. در کل تعریق بستگی به میزان آبی است که بدن برای از دست دادن دارد. اما مراقب باشید تا با تعریق زیاد بدنتان دچار بی آبی نشود. برای جلوگیری از آن بهتر است کمی قبل از شروع تمرینات کمی اب بنوشید و صد البته نوشیدن آب در طول روز فراموشتان نشود. 

مطلب از فدراسیون پزشکی ورزشی



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: