گزارش جستجو و نجات حادثه دره گزک
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

گزارش جستجو و نجات حادثه دره گزک:

سرپرست امداد : محمد علی علایی - سرپرست تیم امداد دره نوردی : حسین الوندی

 انجمن پزشکی کوهستان ایران: شرح ماجرا: 3 نفر دوچرخه سوار ، کوهنورد به قصد رکاب زدن در مسیر جنگلی ویسر و فرود از آبشارهای دره گزگ با دوچرخه از تهران عازم منطقه می شوند. نفرات تیم به نام های علی جهانگیری، محسن اصلانی و مجید محمدی به سرپرستی اقای علی جهانگیری روز پنج شنبه روز 29 مرداد عازم منطقه فوق شدن، که بعد از رکاب زدن در منطقه ویسر به گفته شاهد عینی برنامه آقای عباس آزادیان با پرس و جو از آدرس دره خود را به ابتدای دره مذکور می رسانن علیرغم اینکه آقای عباس آزادیان از راهنمایان محلی منطقه می باشند.

با اطلاعاتی که از کمیته دره نوردی فدارسیون کوهنوردی در اختیار ایشون قرار داده شده بوده، سعی بر منصرف کردن این نفرات از پیماش دره گزک به علت تخریب و تغییر شکل کامل دره بعد از سیل را داشتن این نفرات عازم دره برای پیمایش و نیت خود را  از این پیمایش  پریدن با دوچرخه از روی آبشاری 42 متری بوده عنوان نمودن !!!!! اخرین زمان رویت این تیم ساعت 4:45 دقیقا روز پنج شنبه بوده است و طبق قراری که با دوستان و اعضای خانواده خود داشتن قرار بر تماس در بعد ازظهر جمعه بوده ولی متاسفانه هیچ تماسی با دوستان و خانواده های خود برقرار نمی کنند.

ساعت 10 شب روز جمعه طی تماس از طرف همسر آقای جهانگیری با بنده از ماجرا گذشته بر این تیم مطلع شدم با توجه به اینکه زمان زیادی از ورود آنها به دره مذکور نگذشته بود صحبت ها حول و حوش نحوه اجرا برنامه و حفظ خونسردی برای همسر ایشان بود و با توجه به شناختی که از امداد قبلی برای سرپرست تیم داشته ام که کوهنوردی با درجه ریسک پذیری بسیار بالا می باشد قرار بر این شد که اگر تا روز شنبه ساعت 1 بعد ازظهر تماس یا نشانی از سلامت این نفرات پیدا نشد جهت هماهنگی با ارگان های مربوطه اعلام  حادثه رسمی شود و تشکیل جستجو و نجات و موارد خاصه مد نظر باشد . در این زمان با تماس کمیته دره نوردی فدارسیون کوهنوری جناب آقای امیر جلوانی سعی در به دست آوردن اخرین اطلاعات و تغییرات اتفاق افتاده در دره گزک و بررسی احتمال مکان نفرات تیم بر فرض گم شدن یا خدای نکرده حادثه به تبادل اطلاعات پرداختیم.

کوهنوردان-کرجی (۳)

درساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه با توجه به حرکت غیر فنی و غیر عقلانی سرپرست این تیم برای بدست آوردن رکوردی به عنوان اولین پرش از آبشار یک دره در ایران با دوچرخه بنده با هماهنگی با ارگان مربوطه به عنوان سرپرست امداد این برنامه انتخاب شدم و در ساعت 3:40 دقیقه عازم شهر نوشهر شدم .. در طول مسیر با هماهنگی  دوستان با تجربه در پیمایش این دره سعی بر انتخاب تیمی توانمند و حرفه ای برای امداد دره در نظر گرفته شد که فوق با درخواست کتبی انجمن ورزشهای طبیعی کل کشور از استان های البرز و گیلان عازم منطقه شدن . زمان رسیدن بنده به جمعیت هلال احمر نوشهر با هماهنگی های انجام شده با آقای عسگری ریاست محترم جمعیت نوشهر متوجه شدم ایشان به علت عمل جراحی در مرخصی هستن و با شماره معاون اداره اقای عسگری نیا را دادن که ایشون بعد از ارتباط در نوشهر حضور نداشتن و شماره مسئول امداد جمعیت را اقای محسنی را دادن که شماره مذکور خاموش و نهایتا با آقای کجوری یکی از کارمندان جمعیت نوشهر ارتباط بر قرار شد و درخواست جلسه و استفاده از امکانات و بر آورد تجهیزات هلال احمر شهرستان نوشهر شد . در این بین با تماس دوستانی که از ماجرا خبردار شده بودن ارتباطی با کوهنوردان پیشکسوت نوشهر برقرار شد و قرار دیدار حضوری در اداره هلال احمر برای ساعت 5:45 دقیقه گذاشته شد برای همفکری و تشکیل گروه جستجوی محلی در جنگل ، با توجه به اینکه همسر آقای جهانگیری در منطقه حضور داشتن  ، اولین گروه جستجو و در حقیقت پرس و جو از محلی های حاظر در منطقه به همراهی ایشون در نزدیکی دریاچه فراخین به همراه آقای امانی از کوهنوردان پیشکسوت شهرستان نوشهر ، رضا رشیدی و اقای امید قاسمی از کوهنوردان نوشهر تشکیل و عازم منطقه شدن .

ساعت 6:30 آقایان نوروزی ، رضا صالحانی ، جناب کاظمی و جمعی از پیشکسوتان شهرستان در محل اداره هلال جلسه ای حول محور بررسی امکانات و لوازم و نحوه جستجوی برقرار گردید که متوجه عدم وجود لوازم لازم برای یک امداد دیده شد . عدم وجود بیسیم ، خودروهای دو دیفرانسیل برای پیمایش مسیر جنگلی با توجه به گل و لای بودن مسیر به علت بارش های روز جمعه در منطقه و دگر امکانات در خواست کمک به همنوردان که توانایی کمک در برنامه را دارن داده شد . . .



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: