اعطای بالاترین نشان تحقیقات کاخ سفید به مونا جراحی
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

 

 

یک ایرانی محقق روز دوشنبه ۱۴ آوریل از طرف کاخ سفید بالاترین نشان تحقیقاتی دانشمندان و مهندسین جوان را به خود اختصاص داد. خانم پروفسور مونا جراحی در مراسمی که دیروز بعد از ظهر در کاخ سفید برگزار شد، نشان «استعداد برتر حرفه ای جوان سال» را از رئیس جمهوری اوباما به دلیل تحقیقات و انجام پروژه های خلاقانه در گسترش و صنعتی کردن فناوری «تِراهِرتز» دریافت کرد. فناوری «تِراهِرتز» در صنایع پزشکی، دارویی و ماشین آلات کاربرد دارد.خانم پروفسور جراحی تنها ایرانی تبار حاضر در بین ۱۰۲ استعداد برتر سال بودند که مفتخر به گرفتن این نشان شدند. تنها چند ساعت پس از دریافت این نشان در گفتگویی در مورد روند گرفتن این نشان و همچنین دلایل موفقیت خود گفت:


همان طور که گفتید محققین جوان ، اساتید جوان در اوایل کار حرفه ای شان، از بین آنها عده ای از طریق مراکز تحقیقاتی یا بعضی از ادارات و سازمانهای دولتی که بودجه تحقیقات را تامین می کنند ، بعضی هاشان کاندیدا می شوند، براساس فعالیتهایی که کردن و نتیجه کارهاشان. اون کاندیداها طی پروسه های طولانی توسط کمیته های مختلف، دوباره کارشان بررسی می شود و از بین آنها در نهایت لیست برنده های این جایزه توسط اداره علوم و فناوری پرزیدنت اوباما انتخاب می شوند.


بخشی از این گفتگو چنین است:

خبرنگار:«چقدر طول میکشه کل این پروسه؟ از موقعی که کاندیدا میشید تا موقعی که جایزه می گیرید؟»


پروفسور جراحی: «طولانیه! از اون موقعی که به من خبر دادن که کاندیدا شدم تا الان نزدیک به ۲ سال طول کشید.»

خبرنگار: «من می خوام شما به عنوان یک زن ایرانی که الان در امریکا داره تحصیل میکنه و موفق هست، به جوانهایی که در الان در ایران هستند و میخوان بیان آمریکا برای ادامه تحصیل بگید که چقدر میتونند حساب کنند که در این مملکت بیان و موفق بشن؟»


پرفسور جراحی : «من فکر میکنم راه موفقیت هر کسی رو خودش میتونه بهتر از هر کس دیگه پیدا کنه. همه آدمها به توانایی های خودشون واقف هستند و برای موفق شدن خیلی لازمه که آدم اشتیاق داشته باشه و ایمان داشته باشه به جهتی که میره. چیزی که میتونم بگم اینه که نباید از ریسک کردن ترسید و شکست رو هم نباید ازش ترسید و آرزوها رو هم باید بزرگ انتخاب کرد. هرچی آرزوها بزرگتر انتخاب بشه بنظر من آدم به جاهای بالاتر میرسه.»

جایزه ریاست جمهوری برای استعدادهای برتر حرفه ای مهندسین و پژوهشگران، در سال ۱۹۹۶ به دستور پرزیندت بیل کلینتون و با همکاری شورای ملی علوم و فناوری آمریکا بنیانگذاری شد. هدف این جایزه، حفظ مقام برتر آمریکا در علوم و فناوری در سطح بین المللی است. در ابتدا، این جایزه سالانه به ۶۰ پژوهشگر و مهندس برتر که در اوایل زندگی حرفه ای خود بودند تعلق می گرفت، اما در سالهای اخیر این تعداد به حدود صد نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی مختلفی در معرفی کاندیداهای دریافت این جایزه نقش دارند. از جمله وزارت علوم، وزارت نیرو، سازمان فضایی آمریکا ناسا، و موسسه ملی بهداشت. این جایزه، ارزشمندترین جایزه دولتی است که یک مهندس و یا پژوهشگر در اوایل زندگی حرفه ای اش قادر به دریافت آن خواهد بود.

 



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: