گزارشی کوتاه از نشست امروز، مادران و آینده سازان فردا
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

این مراسم به همت کارگروه دختران معاونت امور زنان ریاست جمهوری و موسسه مطالعات و تحقیقات زنان در ساعت 17 روز 28 مرداد ماه 1394 به مناسبت زادروز حضرت معصومه (س) برگزار گردید.

ابتدای جلسه با خیر مقدم خانم مصوری منش - مدیر محترم موسسه مطالعات و تحقیقات زنان آغاز شد و ایشان از جا به جایی کنداکتور برنامه به واسطه درخواست سرکار خانم مولاوردی اطلاع دادند که ایشان قصد دارند ابتدا مطالبات دختران را در پنل تخصصی شنیده و پس از آن جمع بندی از آنها داشته باشند.

خانم مصوری منش از ایجاد 13 کارگروه فعال در معاونت صحبت نمودند که اتاق فکر معاونت را همین کارگروه ها با تحقیقات خود تشکیل داده اند.

موضوع اصلی پنل اختصاص به عنوان زیر داشت:

- بازآفرینی نقش دختران در جامعه

و از عزیزان زیر برای صحبت و ارائه مطالبی مختصر دعوت بعمل آمده بود:

- سرکار خانم فاطمه همدانیان( دانشجوی دکترای مطالعات زنان)

- سرکار خانم الهام فخاری( دکترای روانشناسی)

- سرکار خانم نادره رضایی( دکترای جامعه شناسی)

- سرکار خانم مرضیه جدا( کارشناس ارشد شیمی با گرایش محیط زیست)

- سرکار خانم افسانه احسانی ( کارشناس توریسم)

 

خانم الهام فخاری از تعریف دختر در روانشناسی و توجه آن به بحث رشد بحث خود را آغاز نمودند و در ادامه از اهمیت سرمایه گذاری بر کودکان و نوجوانان با توجه به ویژگی قابل تغییر بودن افراد در این سنین صحبت هایی داشتند و از تفاوت های نسل های جدید با نسل های قدیمتر و حضور آنها در جامعه ای سریع و متنوع و وجود تلاطم نقش ها نیز به عنوان مطالبی هر چند مختصر پرداختند.

خانم رضایی بحث خود را با تعریفی از جایگاه دختران امروز جامعه ایران در سطح جهان اغاز نمودند و اذعان داشتند رویه هویت یابی دختران امروز قابل مقایسه با دختران دیروز نیست. همین وجود هویت های مختلف و عدم وجود انتخابی صحیح به صورت کامل می تواند ضربات جبران ناپذیری به جامعه در چند سال آینده وارد آورد.

خانم جدا در رابطه با شکل گیری بحثی جهانی با عنوان توسعه پاسدار زیست محیط و اهمیت آن در حوزه زنان و دختران سخن راندند و همچنین به اهمیت بحث مشارکت زنان البته با آماده سازی بستر آن توسط حاکمیت تاکید فراوان داشتند.

 

در پایان نیز سرکار خانم مولاوردی - معاونت محترم ریاست جمهوری در امور زنان - از اهمیت پرداخت به زنان در سنین پایین مطالبی را عنوان نمودند و جمع بندی از مطالبات مطروحه در جلسه داشتند و بصورت کلی از جایگاه دختران امروز جامعه در جهان صحبت نمودند.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باید طوری انجام شود که جوانان به عنوان منبع توسعه پایدار باشند نه منبع چالشهای اساسی در جامعه، گفت: با سیاستگذاری مناسب، توانمندسازی، مقتدرسازی جوانان و بوجود آوردن بسترهای مناسب می توانیم به بهبود کیفیت سرمایه انسانی در کشور کمک شایانی کنیم. اگر از فرصت بوجود آمده این پدیده استفاده مطلوب شود، قطعا بر مسایل و مشکلات پیش رو فایق می آییم.

در سال های اخیر دختران در زمینه کسب علم و دانش به پیشرفت های بسزایی دست پیدا کردند اما باید برای رسیدن به سطوح بالای علمی زنان از جمله سطوح کارشناسی ارشد و دکتری و حضور در هیأت های علمی،کار و تلاش و همت بیشتری نمود تا به تناسب جنسیتی لازم دست پیدا کرد. ما در ایجاد فرصت های شغلی در بازار کسب و کار و کارآفرینی به دنبال تعادل جنسیتی هستیم و فارغ التحصیلان و متخصصین زن در بازار کسب و کار می توانند سهم بسزایی را در این عرصه کسب کنند.

سرکار خانم مولاوردی به تفاهم نامه های انجام شده و پیش رو معاونت با سایر دستگاه های اجرایی و سازمان ها اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه های که با وزارتخانه های آموزش و پرورش،نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان بهزیستی امضا شده ، موضوع ارتقاء جایگاه زنان و تعادل جنسیتی و رفع بیکاری زنان مورد تاکید قرار گرفته است. جامعه امروز با شرایط خاصی از جمله بالا رفتن سن ازدواج و زنان و دختران خودسرپرست مواجه است که برای هر یک برنامه و تدابیری باید اندیشیده شود.

مولاوردی به ایجاد سامانه ۱۰۱ در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده پرداخت و گفت: مطالبات و پیشنهاداتی که در این سامانه ثبت می شود ما را در برنامه ریزی دولت که برگرفته از پیرامون و واقعیت های جامعه است، کمک می کند.

در پایان این گردهمایی از پنج نفر از دختران موفق و برتر در کنکور سراسری تجلیل به عمل آمد.

امید است این نشست جرقه ای برای برگزاری بیش از پیش نشست های تخصصی در این زمینه واقع شود.



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: