انتخاب نام نیکو
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

بنا بر فرمایشی که به رسول گرامی اسلام منتسب است، اولین بخشش و عنایت والدین به فرزند، انتخاب نام نیکو می باشد و توصیه قرآنی مشهوری وجود دارد، مبنی بر خطاب نکردن همدیگر با القاب ناپسند.

نامگذاری بر روی اشیاء، حیوانات و ... از همان روزهایی که بشر، سخن گفتن را فراگرفت، به آنچه مشاهده می کرد و از مشاهداتش برداشت می کرد، رابطه مستقیمی داشت. در بسیاری از زبانها، نام برخی از حیوانات با صدایی که حیوان از خود صادر می کرد، همسانی هایی داشت؛ قورباغه، شرشر، جیرجیرک، قارقا (کلاغ در زبان ترکی) و ... نمونه هایی از این دست می باشند.

اسامی هم که مردمان برای نامیدن همدیگر و فرزندان انتخاب می کردند، برگرفته از پدیده های طبیعی، قهرمانان، الهه ها، نام اجرام آسمانی و .... بودند: این موضوع هنوز هم در میان سرخپوستان به صورت مشخص تر وجود دارد گاهاً دستمایه طنز نیز قرار می گیرد.

 در ایران اسم دختر و پسرهایی همچون، ناهید یا آناهیتا ( زهره ) ، سوسن ، سرو ، خورشید ، بهار ، مهر ، مهرنوش ، مهرداد، تیرداد، باران، ماه ، آذر ، گلناز و ... از این قسم هستند. 

در جوامع مختلف، این موضوع تا حدود زیادی، تفاوت هایی باهم داشته اند. به طور مثال در برخی جوامع، نام حیواناتی چون شیر، پلنگ، سگ، گرگ بار معنایی مثبتی دارد و در جوامع دیگر، برخی از این اسم ها، بار معنایی منفی یا خنثی دارد.

برخی معتقدند، اسم انسان، در شکل گیری شخصیت او تأثیرات قابل ملاحظه ای دارد؛ نام نیکو می تواند گرایش به نیکوکاری و نام تحقیر آمیز می تواند گرایش به خصوصیات منفی ایجاد کند.

 



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: