سیاست کنترل جمعیت...
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی
 

85995694254954745157.jpg;

 کنترل جمعیت معمولاً در کنارتنظیم خانواده مطرح می‌شود و هدف از این دو، کمک به والدین است تا از داشتن فرزند ناخواسته جلوگیری کنند و فاصله بین فرزندان را خود تنظیم نمایند.

کنترل جمعیت در ابعاد خرد، باعث کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و پرهیز به دنیا آمدن فرزندهای ناخواسته،و در ابعاد کلان باعث بهبود وضعیت آموزش و برخورداری خانواده‌ها از سطح زیستی مناسب و نیز کنترل رشد جمعیت و هماهنگی آن با توسعه اجتماعی و اقتصادی می‌گردد.

بر طبق نظریه مالتوس:«جمعیت جامعه، هنگامی که کنترل نشود، با ضریب هندسی (۲، ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، پ - م) افزایش می‌یابد، در حالی که منابع غذایی با ضریب محاسباتی (۱، ۲، ۳، ۴، – م) افزایش می‌یابند.»

کنترل جمعیت در ایران از سال ۱۳۳۷ شروع شد اما برنامه‌های منسجم کنترل جمعیت از سال ۱۳۴۸ آغاز شدند

در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران، رشد جمعیت ایران در اثر این برنامه‌ها از ۱٫۳ درصد به ۱٫۲ درصد کاهش نشان داد. بعد از انقلاب و به واسطه عوامل مختلف از جمله جنگ ایران و عراق رشد جمعیت در ایران به علت سیاستهای نادرست و اشتباه دولت وقت به شدت افزایش یافت به طوری که در سال ۱۳۶۵ به بالاتر از ۳٫۲ درصد رسید.

در سال ۱۳۶۷ سیاست‌های جلوگیری از موالید در دستورکار دولت قرار گرفت..

اما عدم کنترل مناسب با وجود کاهش نسبی درصد رشد جمعیت  در سال همچنان باعث افزایش بیش از حد جمعیت ایران شد.

جمعیت ایران در سال 1355 حدود 35 میلیون نفر و در سال 1394 حدود 80 میلیون نفر میباشد. یعنی در عرض چهل سال بیش از دو برابر شده..

افزایش جمعیت باعث کاهش خدمات و نابودی بیشتر منابع میشه..

البته این موضوع فقط مربوط به ایران نیست متاسفانه به خاطر برخی مسایل پوچ و نادرست سیاست افزایش جمعیت در کل جهان در پیش گرفته شده.. و همه کشورهای غنی و فقیر به سیاست افزایش جمعیت پرداخته اند..

و این یعنی از بین رفتن بیشتر منابع کره زمین... افزایش جنگها برای بدست آوردن منابع کشورهای دیگر و.. در نهایت نابودی کره زمین و انسانها...

کانگوروها درسالهایی که بارش باران ضعیف باشه و علوفه و مواد غذایی کم باشه به هیچ وجه زاد و ولد و تولیدمثل نمی کنند...

حالا اگه سیاستمداران جهان به اندازه کانگوروها درک و شعور داشتن هیچوقت سیاست افزایش  جمعیت در جهان را در پیش نمیگرفتند...



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: