جهت آمادگی نیروهای رزمنده به همراه سایر رزمندگان 50 تا 60 کیلومتر راه می رفت ...
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

برادر پاسدار مجید شمشکی مسئول واحد تخریب تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) : بعضی اوقات جهت آمادگی نیروهای رزمنده شهید مهدی نظام الاسلامی به همراه سایر رزمندگان 50 تا60 کیلومتر راه می رفتند او نیرو ها را به پیاده روی شبانه می برد .

برادر پاسدار مجید شمشکی مسئول واحد تخریب تیپ 15 امام حسن(ع)

مسئول واحد تخریب تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع) درعملیات خیبر در خصوص رزمندگان واحد تخریب و بالاخص نیروهای رزمنده بروجردی که از شهرستان بروجرد به این واحد اعزام شده ودرحین عملیات خیبردر منطقه جزیره مجنون اوج کار گروهی و صلابت آنان را دیده است این چنین توضیح می دهد : نیروهای رزمنده واحد تخریب تیپ مثل همه ی واحدها و گردان های مختلف تیپ از رزمندگان استان های خوزستان و لرستان تشکیل شده بود .

نقش نیروهای رزمنده شهرستان بروجرد در واحد تخریب از سایر نیروهای رزمنده چشم گیرتر بود . با توجه به آنکه در عملیات خیبرکار نیروهای واحد تخریب ، کاری تخصصی و فوق العاده حساس بود . بعداز اتمام کار به نحو احسن نیروهای واحد تخریب از من خواستند تا در کنار سایر نیروهای رزمنده گردانهای آبی خاکی عمل کننده در عملیات در کنار رزمندگان در اطراف روستاهای الصخره. القرنه والبیضه در آن سوی دجله بمانند .

من در خواست بچه های واحد تخریب که عمدتاً از نیروهای شهرستان بروجرد بودند را با برادر پاسدار شهید بهروز غلامی فرمانده تیپ امام حسن مجتبی (ع) درمیان گذاشتم ایشان فرمودند بگذارید هر جوری که راحت هستند باشند.

بچه های واحد تخریب در کنار سایر رزمندگان درآن سوی دجله ماندند و به قول شهید حمید شمایلی :

بچه های تخریب و مخصوصا بچه های رزمنده بروجردی شاهکار کردند.

برادر شمشکی در ادامه بیان می کند که :

رزمندگان همه شهر ها در واحد تخریب حضور داشتند اما بچه های بروجرد دین خود را به اسلام و انقلاب اداء کردند .

بچه های بروجرد از اولین اکیپ های بودند که واحد تخریب را زنده کرده و کمک کردند تا واحد تخریب راه اندازی شده و شکل بگیرد .

کمک بچه های بروجرد از ابتدای شکل گیری واحد تا اوج کار این واحد یعنی ماموریت درعملیات پیروزمندانه خیبر بسیار قابل تامل و تقدیر است . نیروهای واحد تخریب نیروهایی نخبه بودند و با این نخبه ها کار شروع می شد و ادامه پیدا می کرد .

وقتی در پای کار ، کارعملیات به جنگ تن به تن رسیده بود شهید بهمن بیرانوند که از نیروهای واحد تخریب بود با همان خنجری که همیشه همراه داشت با نارنجک خود را به تانک های دشمن می رساند از تانک بالا می رفت و نارنجک را درون تنوره تانک می انداخت و تانک را منهدم می کرد من خودم شاهد این دلاوری برادر شهید بهمن بیرانوند بوده و آنرا دیده ام .

یک شب که از نماز خانه برمی گشتیم شهید سید منصور محمودی و شهید محمود راد منش نزد من آمدند و از من که مسئول واحد تخریب بودم در خواست می کردند تا من اجازه بدهم تا هر دوی آنها به لشگر 27 حضرت محمد رسول الله (ص) بروند تا ساعت 1 بامداد با من صحبت کردند شهید رادمنش گریه می کرد و اجازه می خواست تا برود اما من اجازه ندادم .

می دانستم اگر این دو نفر بروند بقیه ی بچه ها هم در واحد تخریب نمی ماندند وبا آنها همراه می شوند از این رو اجازه رفتن به آنها ندادم و ماندند . برادر شمشکی بغض کرد و اشک در چشمانش حلقه زد و گفت بچه های بروجرد بچه های نابی بودند . می دانستم این بچه ها اگر زنده باشند هر کدام یک فرمانده لشگر می شوند .

بعضی اوقات جهت آمادگی نیروهای رزمنده شهید مهدی نظام الاسلامی به همراه سایر رزمندگان 50 تا60 کیلومتر راه می رفتند او نیرو ها را به پیاده روی شبانه می برد .

مظلوم ترین رزمنده از رزمندگان واحد تخریب شهید محمود رادمنش بود او به لحاظ وضعیتی که از نظر خانواده و افکار خودش داشت بسیار مظلوم بود .

بچه های لرستان وحتی بچه های رزمنده ی ملایر و نهاوند به تبعیت از بچه های رزمنده ی بروجرد به واحد تخریب می آمدند و در واحد تخریب می ماندند .

اگر رزمندگان بروجرد و رزمندگان واحد تخریب زنده بودند هیچگاه خط پدافند در آنسوی دجله سقوط نمی کرد.

شهید علی محمد جمشیدی رزمنده ای بسیار شجاع و متدین بود شغل اصلی ایشان کشاورزی بود ایشان تنها زمان برداشت محصول مرخصی می گرفت و در زمان مرخصی محصولش را جمع آوری می کرد و دوباره به جبهه برمی گشت ایشان وقتی به درب پادگان می رسید به سجده می افتاد و خدا را شکر می کرد که توانسته است دوباره در جمع رزمندگان اسلام حاضر شود .

شهید علی محمد جمشیدی در هر کجا موقع اذان می شد اذان می گفت یک مرحله من و شهید جمشیدی هر دو با هم مجروح شده و با هم در بیمارستان بودیم موقع نماز که می شد ایشان اذان می گفت بعضی ها که با روحیات وی آشنا نبودند می گفتند ایشان موجی است که اذان می گوید . اما من به آنها می گفتم وقت نماز است و اخلاق ایشان این طوری است که در وقت نماز اذان می گوید .

بچه های رزمنده ی بروجرد از سال 61 به واحد تخریب آمدند و ماندند و در تاریخ تخریب هیچ کدام از بچه ها مانند بچه های بروجرد نمی شدند.

 تهیه و تنظیم : رزمنده و جانبازکاوه گودرزی

منبع : هم صف با ملائک 



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: