آغاز یازدهمین سال فعالیت پرشین بلاگ و روز وبلاگ فارسی مبارک باد
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

پرشین بلاگ، بیست و سوم خرداد، روز وبلاگ فارسی را به وبلاگنویسان عزیز و فعالین وبلاگستان و فضای مجازی تبریک عرض می کند

بیست و سوم خرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک، برای نخستین بار، سرویس وبلاگ فارسی راه اندازی شد و امکان وبلاگنویسی به زبان فارسی برای عموم و به صورت رایگان فراهم گشت و بدین ترتیب حوزه رسانه های اجتماعی فارسی متولد شد.

تصویر صفحه اول نسخه پیشین پرشین بلاگ 

تا پیش از پرشین بلاگ، سایت های فارسی و حتی وبلاگ هایی بر اساس امکانات فنی و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و به صورت اختصاصی  راه اندازی شده بود که مقدمه انفجار بزرگ و ظهور پرشین بلاگ در آسمان وب فارسی محسوب می گردند. پس از این حضور بزرگ و موثر بود که وبلاگستان فارسی متولد گشت و جهان رسانه های اجتماعی فضای مجازی به وجود آمد.
تقریبا اکثریت قریب به اتفاق وبلاگنویسان پیشکسوت، فعالیت خود را در پرشین بلاگ آغاز کردند و این پرشین بلاگ بود که راه وبلاگنویسی را برای همگان گشود.
تا پایان سال 1382 پرشین بلاگ میزبان دهها هزار وبلاگ گردید و توانست به تنهایی رتبه زبان فارسی در اینترنت را به سطح چهارم جهان برساند، موضوعی که امروز با حضور دهها سرویس دهنده فارسی و هزاران وبلاگنویس فارسی در سرویس دهنده های خارجی یا سایت های مستقل، در مجموع نیز تکرار نشده است و دلیل آن چیزی جز دشوار شدن رقابت جهانی و بازماندن وبلاگنویس ایرانی از جایگاه شایسته خویش نبوده است.

بی تردید سقوط و کاهش نسبی حضور زبان فارسی در اینترنت و مهاجرت کاربران و اندیشه و روابط تعاملی ایرانی به سرویس دهنده های و شبکه های اجتماعی مجازی خارجی بسیار نگران کننده و مخل امنیت علمی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور است و در سرنوشت آینده ایران تاثیرات گسترده و عمیقی خواهد داشت. راه حل اجتناب از این وضعیت اصلاح تصمیمات و شرایطی است که موجد و موجب آن شده اند و  استراتژی کاهش دسترسی ها در عصر جهانی دسترسی ها، راه کار بی سرانجام است. در مقابل، استفاده از دسترسی ها برای تاثیرگذاری و تاثیرپذیری مثبت، راه برون رفت از بن بست ها و کسب موقعیت های از دست رفته است. می دانیم که وبلاگنویسی دیگر و به تنهایی یک جرم و خطا محسوب نمی گردد و نقش آن به عنوان ابزاری نیرومند برای بیان و اصلاح اندیشه و عمل پذیرفته شده است ولی همچنان تا رسیدن به جایگاه شایسته وبلاگنویسی در جهان پر رقابت امروز راهی دشوار پیش رو داریم.

از سوی دیگر وبلاگستان فارسی با ظرفیت دهها میلیون صفحه بازدید روزانه و صدها هزار وبلاگ و دهها هزار وبلاگنویس فعال، تولید کننده بخش عظیمی از محتوای ارزشمند فارسی در فضای وب و تکیه گاه اندیشه ایرانی در فضای مجازی است. حتی شبکه های اجتماعی موفق و مجازی ایرانی نیز از تجارب و محتوا و حضور وبلاگنویسان برخوردارند. رشد یکصد درصدی ترافیک بازدید از وبلاگهای پرشین بلاگ در سال 90 به تنهایی گواهی روشن از رشد واقعی و بی سر و صدای وبلاگستان است.

پرشین بلاگ در آستانه آغاز یازدهمین سال فعالیت خود، کوشش می کند تا به وظیفه حرفه ای خود وفادار بماند و تلاش خویش را مصروف ارتقای آینده کشور از مسیر اعتلای کمی و کیفی فضای مجازی نماید و دراین راه همچنان چشم امید به  همفکری ها و همدلی های شهروندان فضای مجازی و عنایات الهی دارد.

روز وبلاگ فارسی و آغاز یازدهمین سال فعالیت پرشین بلاگ بر شما مبارک باد


به امید روزهای بهتر و پرافتخارترنیشخند



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: