کارکردن زن ایرانی
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

 کارکردن زن ایرانی

  

           کارکردن زن

كار يكي از حقوق طبيعي و مسلم هر فردي است،در كار كردن انسان خودش را پيدا كرده و بر تجربيات خويش مي افزايد .

در قوانين اسلامي كار كردن وظيفه مرد دانسته شده و تامين زندگي به عهده اوست . در قوانين مصوب و اجرايي در ايران نيز حق كار مختص مرد است و چنانچه زني پس از ازدواج تصميم به كار كردن داشته باشد بايد با اجازه شوهرش مبادرت به انجام ان كار نمايد.

ساختارهاي جامعه امروز ايران بسيار متفاوت با جامعه 1400سال قبل است ،تصور كنيد دختري كه همه سال هاي جواني اش را درس خوانده و دانشگاه رفته و در رشته اي تخصص لازم را پيدا كرده ،پس از ازدواج چنانچه بخوهد از ماحصل كارش و تحصيل تمام سال هاي زندگي اش بهره ببرد بايد با اجازه مردي اين كار را انجام دهد كه اصلا معلوم نيست وي صلاحيت اين را دارد كه تصميم لازم را اتخاذ كند يا خير ،فقط به ابن دليل كه نام شوهر بر اوست او مي تواند بنا به ميل شخصي اين اجازه را بدهد يا نه ،و اين بسيار غير منصفانه است ؛لذا دختران جوان حتما بايد در هنگام عقد حق كار را از مرد مورد نظر گرفته تا در اينده به مشكل بر نخورند ،البته تاكيد مي كنم چون مسائلي مثل ناامني ،سوئ استفاده از زنان و... در جامعه بسيار فراوان است ،بايد محل كار زن مطابق با شئونات خانواده و حدالامكان مكان مورد نظر همسر باشدا-البته چنانچه همسر وي از نظر اخلاقي صلاحيت لازم را داشته باشد و از زمره مردان شكاك ،بد دل ،بد بين ،لجباز و... نباشد شرط دوم صادق است .

و اما چرا مردان يا اكثريت انان به كار زنان مخالفند ؟علت اين مخالفت مي تواند عوامل زير باشد :

اول اينكه مردان ،خصوصا مردان جامعه سنتي ايران هميشه مايل بوده اند كه زنانشان به ايشان متكي بوده و چشم به دست انان باشند .بدين گونه انان مي توانند هرگاه بخواهند مرداني مهربان و دست ودلباز باشند و هرگاه مايل باشند مرداني خشن ئ زورگو ؛زن نيز در اين گونه مواقع چاره اي جز پذيرش حرف شوهر ندارد .ايت دسته از مردان از كار كردن زن و استقلال مالي وي به شدت پرهيز مي كنند چون در اين صورت نمي توانند استثمار كامل داشته باشند ؛اغلب مردان حتي روشن فكر ترينشان از مسئله استقلال مالي زنان بيم دارند .

نكته دوم اينكه دسته اي از مردان از كار كردن زنان جلو گيري مي كنند نه به اين دليل كه از مستقل شدن انان واهمه دارند بلكه نمي پسندند كه ناموسشان در ميان مردان غريبه كار كند ،شايد در مواقعي حق با اين دسته از مردان باشد، به هر حال آنان همجنسان خود را بيشتر مي شناسند. اما در غالب اوقات چنين نيست .البته باز هم مردان نمي توانند با توسل به اين حربه نيز زنانشان را محروم و زنداني نمايند.

و دسته سوم مرداني هستند كه به اين دليل اجازه كار كردن نمي دهند كه زن را جنسي ف و لطيف مي دانند و نمي خواهند سختي هاي كار به روحيات زن اسيبي وارد كند ؛مرداني با اين طرز فكر به نظر من جاي تقدير دارند ،انان همه سختي هاي زندگي را مي پذيرند تا به روحيه همسرشان خدشه اي وارد نشود .اما باز هم با ميل شخصي خود زن بايد چنين باشد .

به هر حال زندگي هاي امروز مخصوصا براي زن و مرد كه تازه شروع كرده اند سخت است و قطعا ناز و نعمت خانه پدري در ان نيست و هر دو طرف بايد كار كرده وبراي رفاه و اسايش بيشتر زحمت بكشند .

ديروز از يكي از دوستان بسيار عزيزم شنيدم كه مي گفت "زماني كه من زن بگيرم و بچه داشته باشم تا 5-6 سالگي كودكم دوست ندارم زنم كار كند و بهتر است مرخصي بدون حقوق بگيرد و در منزل استراحت كرده و به خود و بچه رسيدگي كند ..." اين طرز بسيار زيبا مرا بر انگيخت تا درباره كار كردن زنان بنويسم ؛فكري كه  زن را محدود نمي كند و لي ميل و اسايش  وي در نظر گرفته مي شود .

در پايان تاكيد مي كنم كه چنانچه زن و شوهر در همه موارد زندگي دوست و شريك باشند مسئله كار كردن براي هيچ يك از انان سب مشكل نخواهد بود ، انجا كه زن در محيطي بنا به ميل شوهر  خويش  كار كند و مرد نيز همه توان و وقت خود را صرف كار نكند و ما بين زن و نيازهايش و كار كردن تعادل برقرار سازد.



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: موضوعات مرتبط: عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: کارکردن زن ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: