تشکوه ، کوه آتش رامهرمز خوزستان
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی
سلام

 

 


یکی از جاذبه های زیبا ، دیدنی و شگفت انگیز شهرستان رامهرمز تشکوه یا اتشکوه آن میباشد. تشکوه سالیان درازیست که می سوزد و کارشناسان زمین شناسی دلیل شعله ور شدن آتش کوه گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از عمق به سطح زمین می دانند. گازهای هیدرکربوری از لایه‌های مختلف زمین عبور می‌کنند و از هر درز و شکافی در سطح زمین به بیرون شعله ور می‌شوند .

نکته جالب این است که به دلیل وجود گاز متصاعد شده در هوا در مجاورت این کوه نمی‌توان آتش دیگری روشن کرد . سوختن این گازها در شب جلوه و زیبایی خاصی به این کوه می دهد و بطوری که سوختن آن در شب بیشتر به نظر می آید و به همین خاطر گردشگران زیادی را در ساعات شب به سوی خود می کشاند. علاوه بر گردشگر‌ها این کوه برای علاقه‌مندان به زمین‌شناسی هم جالب است .

یک پیشنهاد : 
برای اینکه بتوانید هم در روز و هم در شب زیبایی آن را ببینید ، شما باید ساعتی قبل از غروب آفتاب به آنجا رفته و بعد از دیدن و احتمالا گرفتن عکسهای یادگاری از تشکوه ، برای اینکه وقتتان پر شود و احتمالا دیدن یکی دیگر از دیدنیهای رامهرمز را از دست ندهید ، به قبل از ورودی روستای ماماتین سفلی برگشته و به پایین دره و در کنار رودخانه به دیدن چشمه های قیر بروید و بعد از دیدن آنها به تشکوه برگردید. .

در منطقه ماماتین چشمه‌های زیادی وجود دارند که از آنها به صورت طبیعی قیر بیرون می‌آید. ۱۰چشمه قیر طبیعی موجود در ماماتین به شکل تنورهای نانوایی هستند و با مصالحی مانند قلوه سنگ و ملات ساروج در دو طرف یک مسیل کم آب قرار دارند .

متاسفانه زمانی که ما برای دیدن تشکوه و چشمه های قیر رفته بودیم ، به علت نبود تابلوهای راهنما ، ما فقط توانستیم تشکوه را پیدا کنیم  و برای دیدن چشمه های قیر از اهالی روستای ماماتین کمک خواستیم ولی اهالی آنجا یا اطلاعی در مورد آن نداشتند و یا نحوه پرسیدن ما طوری بود که نتوانستند به ما کمک کنند. 

 تشکوه در شرق شهرستان رامهرمز ، در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه ( رامهرمز ــ ابوالفارس)و در 6 کیلومتری روستای ماماتین بعد از روستای گنبد لران، در چند متری جاده قرار دارد .


 به امید عزم جدی مسئولان برای شناساندن بیشتر ایران به جهانیان.

 



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: