غار اصحاب کهف
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی
یکی از زیباترین و در عین حال مکانهای توریستی نخجوان این غار زیبا می باشد.

در ورودی این غار روسری های مختلف به یک جا لباسی آویزان است که چون مردمان این کشور این مکان را یکی از مقدس ترین جاها میدانند و برای این مکان احترام زیادی قائل هستند شما اگر خانم باشید باید حتما از روسری فقط در این مکان استفاده کنید.

در ورودی این غار هیچ گونه فروش بلیطی وجود ندارد و رایگان میباشد.در ورودی این غار زیبا مکانهایی برای فروش تابلو...مجسمه و هر انچه که مربوط به این غار میباشد وجود دارد.همچنین قبل از اینکه از پله ها بالا بروید یک سنگ نوشته به زبان ترکی در مورد این غار وجود دارد.

این غار زیبا دارای بیش از ۶۰۰۰ هزار پله سنگی است که شما باید آن را طی کنید و در هر قسمت از این پله ها مکانهای دیدنی غار را ببینید.

در بعضی از قسمت هایی این غار صندوق هایی به رنگ سبز برای نذورات مردم وجود دارد و همچنین در بعضی از قسمتها مقبره هایی درست شده که مربوط به بعضی افرادی است که در مدت ۳۰۰ سال در این غار خوابیدند.

در جایی دیگر یک جایگاه درست شده که در آن یک سنگ سیاه آسمانی روی یک چهار پایه بلند نصب شده است و هر کس بتواند این سنگ را همراه چهار پایه اهنی آن بلند کند طوری که از دستهایش را دو طرف سنگ قرار دهد به حاجتش میرسد ...البته موقعی که من اونجا بودم هیچ کدام از خانمخا و آقایان نتوانستند این سنگ را بلند کنند.

گفته شده این سنگ در زمانی از آسمان امده و رنگش سفید بوده ...ولی چون دست یکی از یاران مشرک اصحاب کهف به ان خورده بدین شکل امروزی شده است.

واقعا مردمان و رئیس جمهور این کشور برای  کو چکترین آثار باستانی خود ارزش قائل هستند...فقط کاشکی یک ذره از این مرام و ارزشها  برای اثار باستانیمان در کشور ما ایران بود.



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: