کوروش بزرگ: حجاب زنان ما، پلک مردان ماست!
نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

  مدتی است که در اینترنت، گروهی این امر باطل را نشر می دهند که روزی کسی از کوروش پرسید که چرا زنان شما حجاب ندارند و کورش بزرگ پاسخ داد که حجاب زنان ما، پلک مردان ماست!

چند نکته:

1.در هیچیک از اسناد تاریخی نیامده است که بین کوروش و دیگران چنین سخنانی ردّ و بدل شده باشد.


2.طبق شواهدی که از عصر هخامنشیان به دست آمده است، مشخص می شود که پارسیان نیز زنانشان را در معرض دیدِ دیگران قرار نمی دادند. تا جایی که در تخت جمشید و سایر آثار به جا مانده از عصر هخامنشی و احتمالاً تمام دوران ایران باستان، هیچ نگاره و تصویری از زن دیده نمی شود. همچنین در گزارشهای تاریخی می خوانیم که زمانی که مردی می خواست از یونان به ایران پناهنده شود، به او گفتند که پارسیها زنانشان را می پوشانند و نمی گذارند کسی آنها را ببنید. آن مرد نیز با تظاهر به زن بودن، به ایران آمد و کسی او را ندید.


3.این سخن را مردان هیز ساخته اند تا بتوانند به چشمچرانی خویش برسند. آیا زنی که حجاب ندارد، مردان طرفدار این شعارها به او نگاه نمی کنند؟ آیا در فرهنگ غربی که اینها طرفدارش هستند، مردان به زنان عریان نگاه نمی کنند و اگر به زن بی حجابی رسیدند، چشمشان را می بندند؟



دختر ایرونی، داف نیست ولی زیباست.






عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: