نوشته شده توسط : عکس دختر ایرانی

سلام. من مطلب جالبی كه خودم ازش لذت بردم و واسه خودم یهدونه ساختم. گفتم كه شاید به درد شما هم بخوره.

 

ساختن سرور خانگی با كامپیوتر خودتون! كه با این كار می تونید فایلهای كامپیوتر خود را به اختیار در دسترس افرادی كه در اینترنت هستند، قرار دهید. و حتی می تونید این افراد رو با گذاشتن پسورد بر روی سرورتان محدود كنید. در واقع شما با این كار از كامپیوتر خودتون بعنوان هاست استفاده میكنید.

 

خب...شروع كنیم.

 

موارد مورد نیاز: 1. كامپیوتر تحت ویندوز  2. اینترنت دائم

 

1. برنامه httpd_2.2.4  را از .....دانلود نمائید.

 

2. فایل نصاب Apache HTTP Server   یعنی  apache_2.2.4-win32-x86-no_ssl  را از   ..... دانلود كرده و نصب كنید.( قبل از نصب توجه داشته باشید كه هر نوع فایروال یا نرم افزار سرور دیگری كه روی سیستم شما اجرا شده است را غیر فعال كنید، مثل فایروال ویندوز، Trillian , Skype یا هر نرم افزار IM دیگری. انجام این كار مهم است، زیرا این گونه ابزار ها در ادامه میتواند سبب ایجاد اشكال در مراحل نصب و راه اندازی سرور شوند و البته ناگفته نماند موارد مذكور میتوانند بعد از پایان عملیات نصب و راه اندازی سرور مانند گذشته مورد استفاده قرار گیرند.

در هنگام نصب توجه داشته باشید كه محل نصب را همان پیش فرض خود نرم افزار یعنی:

C:Program FilesApache Software FoundationApache2.2

انتخاب نمائید. وقتی در حین نصب به تصویر زیر رسیدید، ابتدا آدرس ایمیل خود را در بخش مربوطه نوشته و بعد هم عبارت homeip.net را در بخش دامنه (domain) وارد كنید.( فرقی ندارد چه دامنه ی میدهید. من فقط برای سادگی این دامنه را دادم) ، به تصویر زیر توجه كنید:

 

 

به یاد داشته باشید كه در حین نصب Typical instalation را انتخاب كنید.

 

خب ...بعد از نصب ممكن است error زیر اتفاق بیفتد:

 

Syntax error on line 133 of C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/conf/httpd.conf:
ServerAdmin takes one argument, The email address of the server administrator

 

اگه این ارور اتفاق افتاد، شماره ی httdp و apache كه از اینترنت دانلود كردین، یكی نیستن. باید شماره های جلوی این دو یكی باشد. مثلا اگر httpd_2.2.4  دانلود كرده باشید، حتما باید apache_2.2.4 را نیز دانلود كنید.

 

بعد از نصب برنامه apache ، اگر مرورگر خود را باز كرده و در قسمت آدرس بار http://localhost تایپ كرده و باز كنید، مرورگر عبارت !it works  را نشان میدهد كه نشاندهنده ی این است كه وب سرور Apache با موفقیت نصب شده است.

سپسبا یك نرم افزار ویرایش گر متن مثل Notepad  فایل با آدرس زیر را باز كنید.

C:Program FilesApache Software FoundationApache2.2confhttpd.conf
این فایل شكل دهنده ی Apache می باشد كه خیلی طولانی و ترسناك به نطر میرسد. اما چون ما در هنگام نصب نرم افزار حالت پیشفرض را انتخاب كردیم، اكثر تنظیمات با حالت پیش فرض جور خواهند بود و ما لازم است فقط چند خط آن را ویرایش كنیم.
فایل httpd.conf را باز كرده و خطی كه با DocumentRoot شروع می شود را پیدا كنید. برای سادگی میتوانید ابتدا كلید تركیبی Crtl+F را فشار داده و در كادری كه باز میشود عبارتی كه می خواهید پیدا كنید بنویسید.
بعد از پیدا كردن DocumentRoot، قبل از عبارت مورد نظر علامت # قرار دهید و یك خط به آن اضافه كنید. خطی كه اضافه می كنید آدرس فولدری است كه قرار است به اشتراك بگذارید. در كل بعد از انجام تغیرات، در ظاهر چیزی چبیه به این خواهد بود:

# DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"
  DocumentRoot "C:/My Pictures"

سپس عبارت Directory را كه در متن زیر میباشد، بیابید.

 

در اول سمت چپ متن یك علامت #‌اضافه كنید و یك خط دیگر به آن اضافه كنید كه شامل آدرس فولدری كه می خواهید به اشتراك بگذارید، باشد.مثلا من میخوام فولدری به نام My picture را در درایو C به اشتراك بگذارم. در پایان عبارت شما شبیه عبارت زیر خواهد بود:

#

اكنون عبارت AllowOverride None  را پیدا كرده(20 خط پایین تر ) و آن را به َAllowOver All  تغییر دهید.
وقتی تمام كارهای بالا را انجام دادید، روی آیكون Apache  در Taskbar كلیك كرده و Restart را انتخاب كنید.
اگر مشكلی در حین ریستارت كردن بوجود آمد،در فایل httpd.conf او جاهایی كه ویرایش كرده بودید را بدقت چك كنید. 100% یه جا غلط املایی دارید. غلطها رو درست كنید و دوباره روی Taskbar روی آیكون Apache كلیك كنید، این دفعه بجای Restart ، كلمه Start هست كه باید بزنید.
اگر مراحل بالا را با موفقیت گذرانده باشید، اگر مرورگر خود را باز كرده و http://localhost را تایپ كرده و دكمه go یا enter را بزنید، فایل های كه به اشتراك گذاشتید را خواهید دید.
حالا نوبت به پسورد گذاری بر روی فایلهای به اشتراك گذاشته شده  برای جلوگیری از دسترسی افراد غریبه و ناخواسته به فایلها می باشد. ابتدا به قسمت Command Prompt برید.( برای این كار از گزینه Start ، قسمت Run  را باز كرده و عبارت cmd را تایپ كرده و enter بزنید.
حالا ایبتا عبارت زیر را با دقت به حروف، فاصله ها و علائم تایپ كنید:

cd  "C:Program FilesApache Software FoundationApache2.2in"

سپس enter بزنید. اگر بعد از زدن Enter عبارت زیر در پایین تایپ شد، نشان دهنده ی این است عملكرد شما موفقیت آمیز بوده است:

C:Program FilesApache Software FoundationApache2.2in>

اگر ارور داد، اشتباه تایپی در نوشتن عبارت اولی دارید، و باید دوباره بنویسید و enter بزنید ، اگر با موفقیت به قسمت بعدی(عبارت دومی) رفتید، عبارت زیر را تایپ كنید:

htpasswd -c "C:My Picturemy_password_file.txt" username

در قسمت C:My Picture باید آدرس فولدری كه میخواهی به اشتراك بگذارید را بنویسید كه در اینجا آدرس من C:My Picture  می باشد. در قسمت username  نام كاربری برای ورود به فولدر را وارد كنید. سپس Enter بزنید. اگر مراحل رو درست رفته باشید، عبارت New password: ظاهر می شود كه باید پسوردی كه میخواهید برای ورود به فایل های به اشتراك گذاشته شده بگذارید، تایپ كنید.مثل شكل زیر:
 


بعد از وارد كردن پسورد كلید Enter را زده و از Command prompt خارج شوید.

حالا Notepad را باز كرده و كد زیر را در آن كپی پیست كنید:

AuthType Basic
AuthName "This is a private area, please log in"

AuthUserFile "c:My Picturemy_password_file.txt"
AuthGroupFile /dev/null


require valid-user

توجه كنید كه به جای C:My Picture ، آدرس فولدری كه میخواهید به اشتراك بگذارید را وارد كنید. سپس فایل را با نام htaccess. در فولد document root سرور خود كه در اینجا C:My Picture  می باشد، ذخیره كنید.( دقت كنید كه در اول عبارت نقطه وجود دارد.)
اگر از Notepad  استفاده كنید، باید عبارت را با عنوان زیر ذخیره كنید:

".htaccess"

حالا در نوار آدرس مرورگرتان اگر http://localhost وارد كنید،‌ از شما كلمه غبور و نام كاربری درخواست خواهد كرد!
تبریك میگم! وب سرور خانگی شما آماده بكار می باشد!
حالا اگر در پشت فایروال و ... نباشید، میتوانید با وارد كردن شماره آی پی كامپیوتر خود در آدرس بار مرورگر از كامپیوترهای دیگر میتوانید به وب سرور خود دست یابید.

 



عکس دختر , عکس دختر ایرانی , عکس ایرانی , عکس بازیگران ایرانی , عکس بازیگر ایرانی, عکس زنان ایرانی, عکس زیباترین دختر ایرانی, عکس پسر ایرانی, عکس پسران ایرانی ، u;s nojv , u;s nojv hdvhkd , u;s hdvhkd

:: بازدید از این مطلب : 1267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: